VÅREN 2020

Grupp 1

Kurslängd jan-jun: 9/1 - 18/6

Plats

Enstaspåret vid Ensta krog i Täby.

Omklädningsrum med dusch, bastu och toalett finns i området, intill parkeringen. 


Schema 

Passet pågår ca 55 min. 

  • tisdagar och torsdagar 17.30
  • lördagar och söndagar kl 10.00
  • söndagslöpning kl 16.00
Plus! Terrängfredag varje jämn vecka, fredagar kl 17.15, start vecka 4. 

Pris 
Fullt medlemskap: 3990:- (obegränsat antal pass/v)
Halv termin: 2000:- (gäller 9/1-29/3)
Klippkort 10 ggr: 1290:- 
Tjänsten är friskvårdsberättigad. Betalningen sker via Klarna. 

ANMÄL DIG HÄR!



GRUPPFÖRKLARING GRUPP 1 

Vardagskvällar fokuserar alla grupper på sin individuella inriktning. På helgerna tränar grupperna tillsammans och du kan anpassa intensiteten efter din egen nivå. 

Vi går grundligt igenom kroppens basrörelser, teknik och form. Stort fokus ligger på styrka och rörlighet medan löpningen sker i korta sträckor på ett och samma ställe. Passet sker med färre hopp och riktningsförändringar - du har möjlighet att själv anpassa intensiteten i varje moment. Träningen är utmanande både psykiskt och fysiskt, men sker på en nivå som lägger en stabil grund för framtida utveckling! 


Exempel på hur ett pass kan se ut:


Veckans tema VT20

Alla pass inkluderar smidighet, styrka och löpning samtidigt som vi varje vecka fördjupar oss inom ett tema. 

Vecka 2. Intro - en rolig Naturträning mix, start torsdag 9 januari.

Vecka 3. Kroppens mitt - bålträning.

Vecka 4. Kroppens 7 grundrörelser, del 1 - knäböj och drag.

Vecka 5. Kroppens 7 grundrörelser, del 2 - utfall och press.

Vecka 6. Kroppens 7 grundrörelser, del 3 - höftfällning och rotation. 

Vecka 7. Kroppens 7 grundrörelser, del 4 - löpning.

Vecka 8. Spring - löpteknik och löpstyrka.

Vecka 9. Repetition! OBS! Avvikande schema pga sportlov, mer info kommer. 

Vecka 10. Reaktionsförmåga - blick, hörsel och känsel. OBS! Ingen träning lör och sön 7/3-8/3.

Vecka 11. OBS! Endast träning söndag 15/3, ingen träning tis-lör 10/3-14/3.

Vecka 12. Smidigt - aktiv rörlighet för vanliga stela områden.

Vecka 13. Håll ut - aerob träning, uthållighet.

Vecka 14. Ta i - anaerob träning, explosivitet. 

Vecka 15. Sidled - träning i det sagittala planet. OBS! Ingen träning Påskafton lör 11/4. 

Vecka 16. OBS! Avvikande schema pga påsklov, mer info kommer.

Vecka 17. Trippel extension - förhållandet mellan höft, knä och fot.

Vecka 18. Avslappning och anspänning - förbättrad teknik och arbetsekonomi. OBS! Avvikande schema Valborgsmässoafton tors 30/4. 

Vecka 19. Andning - andas rätt och bli starkare och snabbare.  

Vecka 20. Balans - blicken och underlagets påverkan. 

Vecka 21. Kroppens motor - träning för sätet. OBS! Avvikande schema Kristi himmelsfärdsdag tors 21/5. 

Vecka 22. Gammal som din ryggrad - styrka och rörlighet för ryggen.

Vecka 23. Teamwork - roligt och tufft tillsammans. 

Vecka 24. BBB - backe, bål och burpees.

Vecka 25. Sommarkul!

ANMÄL DIG HÄR!