GRUPPTRÄNING HÖSTEN 2019

Med kroppen som redskap & himlen som tak! 


AKTUELLT

Vecka 42: Extrapass söndag 20 oktober kl 09.30! Vi springer hela Stolpaleden tillsammans. Sträckan är ca 6 km och vi tar flera stopp på vägen för både styrka och rörlighet. 

Vecka 44: Höstlovsveckan är det kvällspass tisdag och torsdag endast kl 18.30 för alla grupper tillsammans. 


HÖSTEN 2019

GRUPPER

Vardagskvällar fokuserar alla grupper på sin individuella inriktning vilka följer veckans tema som du hittar längst ner på sidan. På helgerna tränar grupperna tillsammans och du kan anpassa intensiteten efter din egen nivå. 


GRUPP 1

Du får grundligt gå igenom kroppens basrörelser, teknik och form. Stort fokus ligger på styrka och rörlighet medan löpningen sker i korta sträckor på ett och samma ställe. Passet sker med färre hopp och riktningsförändringar - du har möjlighet att själv anpassa intensiteten i varje moment. Träningen är utmanande både psykiskt och fysiskt, men sker på en nivå som lägger en stabil grund för framtida utveckling! Klicka på knappen för mer info och se exempel på hur ett pass kan se ut. 


GRUPP 2

Du har redan bemästrat basövningarna och vill öka intensiteten ytterligare. Du är skadefri och har god vana av rörlighets-, konditions- och styrketräning. Vi springer längre löpsträckor in i skogen och har kortare vila mellan alla övningar. Vi utför dessutom mer komplexa övningar i kombinerade rörelseplan, med mer hopp och riktningsförändringar. Du har inget emot tunga stenar och tuffare terräng i skogen! Klicka på knappen för mer info och se exempel på hur ett pass kan se ut. 


GRUPP 3 

Du vill fokusera mer på löpning. För att du ska ha kul i spåret och utvecklas som löpare är bålstyrka, spänst, enbenskontroll, andning, stabilitet och rörlighet minst lika viktigt som själva löpningen i passet. Gruppen följer därför veckans tema som du hittar längst ner på sidan, men det sker det på ett mer löpspecifikt sätt. Vi springer både i terräng och i spåret, tisdagar kör vi kortare intervaller med fokus på styrka och snabbhet och torsdagar längre intervaller med fokus på uthållighet och distans. Klicka på knappen för mer info och se exempel på hur ett pass kan se ut. 


NATURTRÄNING AUG-DEC

Kurslängd: 20/8 - 12/12

Plats

Enstaspåret vid Ensta krog i Täby.

Omklädningsrum med dusch, bastu och toalett finns i området, intill parkeringen. 

Schema 

Alla pass pågår ca 55 min. 

Grupp 1 

  • tisdagar och torsdagar kl 17.30
  • lördagar kl 10.00
  • söndagar kl 16.00

Grupp 2 

  • tisdagar och torsdagar kl 18.30
  • lördagar kl 10.00 
  • söndagar kl 16.00

Grupp 3 

  • tisdagar och torsdagar kl 19.30
  • lördagar kl 10.00
  • söndagar kl 16.00 

Plus! Terrängfredag varje ojämn vecka, fredagar kl 17.15, start vecka 33. Följer veckans tema men sker på terrängunderlag. Öppet för alla grupper. 

Pris 
Fullt medlemskap: 2990:- (obegränsat antal pass/v)
Halvt medlemskap: 2490:- (endast tis/tor)
Klippkort 10 ggr: 1290:-
Tjänsten är friskvårdsberättigad. Betalningen sker via Klarna. 

ANMÄL DIG HÄR



Veckans tema 

Alla pass inkluderar smidighet, styrka och löpning samtidigt som vi varje vecka fördjupar oss inom ett tema. 

Vecka 34. Basen - kroppens 7 grundrörelser. 

Vecka 35. Två kulleder - fokus på höfterna och axelpartiet. 

Vecka 36. Kroppens center - fokus på bålpartiet. 

Vecka 37. Att springa - löpteknik och enbensstyrka. 

Vecka 38. Inifrån och ut - från bålpartiet via höft och axlar ut i ben och armar. 

Vecka 39. Tre muskellager - från små stabiliserande muskler till stora explosiva muskelsystem. 

Vecka 40. Håll ut - fokus på uthållighet. 

Vecka 41. Snabbt - fokus på explosivitet, reaktion och snabbhet. 

Vecka 42. Utför - fokus på excentrisk träning. OBS! Extrapass 20/10 kl 09.30 - vi springer Stolpaleden.

Vecka 43. Från nacke till svanskota - fokus på ryggen och ryggraden. 

Vecka 44. OBS! Avvikande schema - tis 29/10 och tors 31/10 endast träning 18.30 för alla grupper.

Vecka 45. Full fart - fokus på fotarbete. 

Vecka 46. OBS! Ingen träning pga träningsresa.

Vecka 47. Blicken och underlaget - skillnaden mellan stabilitet och balans. 

Vecka 48. Snurra - fokus på rotationer.

Vecka 49. Ensidigt - bilateral träning för en mer balanserad kropp. 

Vecka 50. Julkul!