GRUPPTRÄNING

Med kroppen som redskap & himlen som tak!


Följ med ut i naturen och upplev rörelseglädje utomhus året om!

Du slipper ett trångt gym och får uppleva naturens hälsoeffekter. Vi tränar styrka, koordination, uthållighet, rörlighet, balans, explosivitet och mycket mer - samtidigt som vi njuter av naturen och har kul.

Lyft stenar, kryp i backar, hoppa över stubbar, klättra över andra, spring i terräng och andas djupt tillsammans med oss!


NÄSTA START: AUGUSTI 2019

Kurslängd aug-dec: 20/8 - 12/12

Smygstart vecka 33. Mer info och anmälan kommer snart. 


Plats

Enstaspåret vid Ensta krog i Täby.

Omklädningsrum med dusch, bastu och toalett finns i området, intill parkeringen. 

Anmäl ditt intresse idag:



Variation som stärker

Tack vare den stora variationen på passen är Naturträning toppen som kompletterande träning om du exempelvis yogar, springer eller styrketränar. Men det räcker också gott och väl som enda träningsform då du får styrka, smidighet och konditionsträning i varje pass.

Utomhus, i ALLA väder

Vi tränar ute oavsett väder. Är det kallt, på med täckbyxor och mössa! Vädret har aldrig varit sådant att vi behövt ställa in ett pass. Vistelse i naturen har även visat sig sänka stresshormoner, motverka depression, öka immunförsvaret och ge kroppen mer D-vitamin.

Anpassat för din nivå

Du är tillräckligt tränad för att vara med! Oavsett om du aldrig styrketränat eller sprungit förut kan du vara med. Både motionärer och nybörjare kan anpassa intensiteten efter sin egen nivå då vi tränar i intervallform - du gör så mycket du hinner och kan på den angivna tiden.

Tokjobbigt för mig som är i stort behov av att delta. Det är riktigt skojigt och lekfullt, så det väger upp! Och så himla härligt att vara ute! Jag är både nöjd och taggad!

- Eva Remnelius

Passar olika nivåer och man gör övning utifrån egen förmåga. Med en glad, tydlig och pigg ledare som motiverar och peppar! Jag har fått medvetenhet om löpteknik och passande övningar för både styrka, kondition, balans och stabilitet. Naturträning har gett mig inspiration om hur jag själv kan lägga upp egen träning utomhus där jag tidigare bara gett mig ut och sprungit en sträcka.

- Maria Aspenberg

Kul att känna att man klarar mer och mer. För 10 veckor sen hade jag inte fixat dagens pass!

- Johan Kalodimos

Veckans tema 

Alla pass inkluderar smidighet, styrka och löpning samtidigt som vi varje vecka fördjupar oss inom ett tema. 

Vecka 33. Smygstart - avvikande schema, kommer inom kort. 

Vecka 34. Basen - kroppens 7 grundrörelser. 

Vecka 35. Två kulleder - fokus på höfterna och axelpartiet. 

Vecka 36. Kroppens center - fokus på bålpartiet. 

Vecka 37. Att springa - löpteknik och enbensstyrka. 

Vecka 38. Inifrån och ut - från bålpartiet via höft och axlar ut i ben och armar. 

Vecka 39. Tre muskellager - från små stabiliserande muskler till stora explosiva muskelsystem. 

Vecka 40. Håll ut - fokus på uthållighet. 

Vecka 41. Snabbt - fokus på explosivitet, reaktion och snabbhet. 

Vecka 42. Utför - fokus på excentrisk träning. 

Vecka 43. Från nacke till svanskota - fokus på ryggen och ryggraden. 

Vecka 44. Höstlov, avvikande schema.

Vecka 45. Full fart - fokus på fotarbete. 

Vecka 46. Ingen träning pga träningsresa.

Vecka 47. Blicken och underlaget - skillnaden mellan stabilitet och balans. 

Vecka 48. Snurra - fokus på rotationer.

Vecka 49. Ensidigt - bilateral träning för en mer balanserad kropp. 

Vecka 50. Julkul!