GRUPPTRÄNING VÅREN 2019

Med kroppen som redskap & himlen som tak!


Bli starkare, snabbare, smidigare och uthålligare samtidigt som du får njuta av naturen och ha roligt.

Med Naturträning slipper du ett trångt gym. Vi tränar i ALLA väder utomhus året om!

På varje pass kombineras styrka, smidighet och löpning i intervallform. Vi lyfter stenar, kryper i backar, hoppar och klättrar över stubbar och varandra, springer i terräng, andas djupt och har kul. Längst ner på sidan hittar du veckans tema. 

Både träningsvana och nybörjare kan vara med då all träning anpassas efter dina förutsättningar. 

Upplev träningsglädje tillsammans med oss. Med kroppen som redskap och himlen som tak!


Pågående kurs APRil-JUNi


Kurslängd 10 veckor: 2/4 - 16/6

Plats

Enstaspåret vid Ensta krog i Täby.

Varje pass är cirka 55 minuter långt. Längre ner på sidan hittar du veckans tema. 


Schema 

Tisdagar:

  • kl 18.15
  • kl 19.15

Torsdagar:

  • kl 18.15
  • kl 19.15

Terrängfredag*:

  • kl 17.15
Helgpass: 
  • lördagar kl 09.30
  • söndagar kl 10.00 
*Passet sker på terrängunderlag och fokus ligger på löpning i intervallform, kombinerat med styrka och rörlighet. 

Pris 

Naturträning apr-jun (obegränsat antal pass/vecka): 1990:-

Klippkort 10 gånger (giltigt 6 mån): 1290:- 

Tjänsten är friskvårdsberättigad.


veckans tema våren 2019

På alla pass kombineras smidighet, styrka och löpning och varje vecka fördjupar vi oss inom ett tema.

Vecka 14. Kroppens grundrörelser - läs mer här

Vecka 15. Från topp till tå - smidighet (rörlighet och styrka) för kroppens alla leder.

Vecka 16. PÅSKLOV! Endast träning 16/4. 

Vecka 17. Spring på olika sätt - löpteknik och anpassning efter olika underlag och lutning.

Vecka 18. Andning - ta hjälp av andningen för att öka din träningsprestation.  

Vecka 19. Kontraster - anspänning och avslappning, lugnt tempo varvat med hög intensitet.

Vecka 20. Fötter och ryggrad - stabilitet och rörlighet för kroppens bas och mittenpunkt.

Vecka 21. Teamwork - koordination, reaktion och balans tillsammans.

Vecka 22. Balans - fokusera på en sida av kroppen i taget, läs mer om unilateral träning här.

Vecka 23. Håll ut - uthållighet för hela kroppen. 

Vecka 24. Stafett och hinderbana - rolig och utmanande sommaravslutning. OBS! Ingen träning 15/6 kl 09.30 pga lopp, läs mer nedan.  


Ecotrail Stockholm 8 km Fun Run

Som ett roligt avslut på denna kursomgång vill Naturträning samla ihop ett gäng som vill springa följande lopp: https://stockholm.ecotrail.com/sv/lopp-ecotrail-stockholm/trail-8-km-fun-run-ny 

Anmälan gör man själv på hemsidan. Vi möts innan loppet, alla får en fin Naturträning tröja och vi tar oss runt tillsammans. Under våren ses vi vid tre tillfällen och springer en längre sträcka tillsammans som förberedelse inför loppet. Kul va? Vid intresse, kontakta oss! 


Tokjobbigt för mig som är i stort behov av att delta. Det är riktigt skojigt och lekfullt, så det väger upp! Och så himla härligt att vara ute! Jag är både nöjd och taggad!

- Eva Remnelius

Passar olika nivåer och man gör övning utifrån egen förmåga. Med en glad, tydlig och pigg ledare som motiverar och peppar! Jag har fått medvetenhet om löpteknik och passande övningar för både styrka, kondition, balans och stabilitet. Naturträning har gett mig inspiration om hur jag själv kan lägga upp egen träning utomhus där jag tidigare bara gett mig ut och sprungit en sträcka.

- Maria Aspenberg

Kul att känna att man klarar mer och mer. För 10 veckor sen hade jag inte fixat dagens pass!

- Johan Kalodimos