MAMMATRÄNING

Välkommen till Naturträning i Täby!


Följ med oss ut i naturen och motiveras, svettas, få energi och ha roligt! 

Mammaträningen är anpassad för dig som nyligen fött barn och träningsupplägget följer en tydlig progression. De första veckorna ligger stort fokus på att träna kontroll och styrka i bäckenbotten- och bålmuskulatur. 

Du utmanas varje vecka på din nivå då träningen alltid individanpassas efter dina förutsättningar, oavsett tidigare träningserfarenhet. Inifrån och ut bygger vi upp en stark kropp på ett säkert och effektivt sätt.


MAMMATRÄNING 2020 JAN-MAR

9 januari startar en ny kursomgång!

Kurslängd: 9/1 - 5/3

OBS! Ingen träning under sportlovsveckan torsdag 27/2. 

Plats 

Enstaspåret vid Ensta krog i Täby. 

Omklädningsrum med dusch, bastu och toalett finns intill parkeringen. 


Schema

Nivå 1 

  • Måndagar kl 09.30
  • Torsdagar kl 09.30
(8 platser kvar)

Nivå 2 

  • Måndagar kl 10.30
  • Torsdagar kl 10.30 
(6 platser kvar)

Pris 

Mammaträning jan-mar: 1690:- 

Tjänsten är friskvårdsberättigad.


Inte riktigt dags än..?

En ny omgång startar 16 mars. Anmäl ditt intresse idag så hör vi av oss när anmälan öppnat!

Träningen har varit toppen. Enkelt att anpassa till sin egen nivå. Det har varit bra att du ständigt påmint om att spänna bäckenbotten och att du förklarat varför man ska göra på ett visst sätt. Tack för dessa 8 veckor. 

- Sofi Tillander

Jag kan verkligen rekommendera Naturträning. Så himla härligt sätt att komma igång igen efter två täta graviditeter och perfekt att man får vara ute samtidigt. Redan efter några veckor kände jag verkligen skillnad att jag orkar mer i vardagen och har en bättre hållning. Jag känner mig stark igen och är motiverad att träna vidare. 

- Caroline Hildemo

Rolig och varierande träning där varje pass ser olika ut. Passar alla nivåer från nybörjare till vältränad, alla kan vara med!

- Sofia Jedholm


NIVÅBESKRIVNING

Nivåindelningen baseras på tidigare träningserfarenhet, antal månader sedan förlossningen och eventuella bäckenbotten- och bålrelaterade besvär. 

Nivå 1 håller lugnare tempo. Vi fokuserar extra mycket på bäckenbottenaktivering och springer inte. Ca 2-5 månader sedan förlossning. 

Nivå 2 håller högre tempo. Du har inga komplikationer och god kontroll över bäckenbotten även vid tyngre yttre belastning. Ca 5+ månader sedan förlossning. 


Pågående kurs: MAMMATRÄNING okt-DEC

Kurslängd: 14/10 - 12/12

OBS! Ingen träning tors 14/11 pga träningsresa. 

Plats 

Enstaspåret vid Ensta krog i Täby. 

Omklädningsrum med dusch, bastu och toalett finns intill parkeringen. 


Schema

För att träningen ska bli så personlig och individanpassad som möjligt är det i varje grupp ett begränsat antal platser.

Nivå 1

  • Måndagar kl 09.30
  • Torsdagar kl 09.30

Nivå 2 

  • Måndagar kl 10.30
  • Torsdagar kl 10.30 

Anmälan stängd!


Rörelseglädje

Ditt barn är självklart varmt välkommet att vara med på varje pass, både på mattan och i vagnen! Regelbunden rörelse gör att du sover bättre, orkar mer i vardagen och blir glad.

Ute året om

Vi tränar utomhus oavsett väder. Vistelse i naturen har visat sig sänka stresshormoner, motverka depression, öka immunförsvaret och ge kroppen mer D-vitamin.

För alla

Både träningsvana motionärer och nybörjare kan vara med på mammaträningen. Du kan på varje pass anpassa intensiteten efter din personliga nivå och tidigare erfarenhet. 


Till varje träningspass behöver du ett underlag att träna på, exempelvis en yogamatta eller picknickfilt. Ta på dig sköna träningskläder som tål säsongens väder, under vinterhalvåret tar de flesta täckbyxor och en extra tjock jacka som man kan ta av efter uppvärmningen. En bekväm sport-bh som ger bra stöd, gärna en med korslagda band i ryggen, rekommenderas. Se även till att fylla på med mat innan och efter träningen - särskilt om du ammar.


DIN NATURTRÄNARE

Hej! Jag heter Louise Wibom - grundare av Naturträning och licensierad personlig tränare med vidareutbildning inom gravid- och mammaträning. 

Här är 3 punkter att pricka av innan du börjar på mammaträningen: 

  • Se till att det gått 6-8 veckor efter förlossningen.
  • Du ska ha varit på efterkontroll och fått OK av din barnmorska att träna.
  • Du ska kunna gå promenader i högre tempo utan komplikationer.  

Är du osäker på om du kan delta, har frågor eller behöver mer individanpassad träning och vill boka personlig träning är det bara att du hör av dig.