GRUPPTRÄNING APR-JUN



KURSLÄNGD: 2/4 - 21/6

OBS! Ingen träning Kristi himmelsfärd tors 26/5.

PLATS

Enstaspåret vid Ensta krog i Täby.

Vi möts vid spårkartan intill Enstaspårets parkering, kom ihåg p-skiva. Alla träningspass pågår ca 55 min. 

SCHEMA VARDAGAR
Grupp 1
  • tis & tors kl 18.15
Grupp 2
  • tis & tors kl 19.15
HELGER
  • terränglördag kl 10
  • söndagsträning kl 10


GRUPPBESKRVINING

GRUPP 1 På alla pass tränar vi en kul mix av styrka, rörlighet och kondition, både med kroppsvikt och stenar som redskap. Vi hoppar, lyfter, kryper och springer intervaller ibland. Du har stor möjlighet att själv anpassa intensiteten i alla moment. 

GRUPP 2 Vi följer samma upplägg som grupp 1 men springer någon form av intervaller varje pass. Det innebär allt från korta spurtar i backe till 4x4 min intervaller, med en tydlig progression under veckorna vi tränar tillsammans. Precis som i grupp 1 sker löpningen fram och tillbaka på ett område vilket gör att du kan välja tempo själv. 


Passar olika nivåer och man gör övning utifrån egen förmåga. Med en glad, tydlig och pigg ledare som motiverar och peppar! Jag har fått medvetenhet om löpteknik och passande övningar för både styrka, kondition, balans och stabilitet. Naturträning har gett mig inspiration om hur jag själv kan lägga upp egen träning utomhus där jag tidigare bara gett mig ut och sprungit en sträcka.

- Maria Aspenberg, nöjda kunder

HELGPASS BESKRIVNING

På helgpassen tränar alla grupper tillsammans. 


TERRÄNGLÖRDAG

Vi ses vid Enstaspårets början, Ensta krog. Mycket fokus på styrka och rörlighet, varvat med terränglöpning i intervallform. Oftast håller vi oss på ett och samma ställe i skogen under intervallerna vilket innebär att du själv kan bestämma tempo och löpsträcka.

SÖNDAGSTRÄNING

Vi tränar efter veckans tema (se nedan) precis som grupp 1 och 2 på vardagarna. Går att anpassa efter din nivå. 


VECKANS TEMA

Varje vecka fördjupar vi oss inom ett tema. 

Vecka 21. Från topp till tå - rörlighet för hela kroppen, ingen träning Kristi himmelsfärd 26/5

Vecka 22. Explosivitet - reaktion och snabbhet 

Vecka 23. Balans - träning för en sida av kroppen i taget

Vecka 24. Stafett och hinderbana - rolig och utmanande sommaravslutning

Vecka 25. Avslutningspass tisdag 21/6!